تاریخ : دوشنبه 17 آبان 1400
کد 13

حضور دانشگاه مراغه در جمع دانشگاههای برتر جهان

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط موسسه رتبه بندی تایمز، دانشگاه مراغه با قرار گرفتن در بازه رتبه 1000-801 در جمع 58 دانشگاه ایرانی حاضر در میان دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته است. لازم به ذکر است که در بین 58 دانشگاه ایرانی، دانشگاه مراغه رتبه 24 ام را به خود اختصاص داده است.
یکی از رتبه‌بندی‌های مهمی که رتبه‌بندی جهانی تایمز به صورت سالانه انجام می‌دهد ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است، این رتبه بندی در ۱۱ حوزه موضوعی کلی که برخی از آنها دارای چندین موضوع فرعی است، دانشگاه‌های برتر جهان را معرفی می‌کند.
از میان ۱۱ حوزه موضوعی که رتبه بندی تایمز اعلام کرده است دانشگاه‌های ایران توانسته‌اند در ۱۰ حوزه موضوعی علوم فیزیکی، هنر و علوم انسانی، علوم اجتماعی، اقتصاد و تجارت، علوم زیستی، آموزش، علوم کامپیوتری، مهندسی و فناوری، بهداشت و بالینی و روانشناسی در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گیرند. دانشگاه مراغه در  حوزه  علوم فیزیکی در لیست دانشگاههای رتبه بندی شده قرار گرفت
حوزه علوم فیزیکی
در حوزه علوم فیزیکی ۴۰ دانشگاه از ایران در میان ۱۲۲۷ دانشگاه برتر جهان در این حوزه دیده می شوند که دانشگاه مراغه با بازه رتبه‌ای ۸۰۰- ۶۰۱ در این فهرست دیده می شود.

لینک خبر


 
اخبار